Sport to zdrowie

To stara prawda. Prawda, z którą nie sposób się nie zgodzić. Żadne, ale to naprawdę żadne tabletki nie będą tak skuteczne dla naszego zdrowia jak codzienna dawka ruchu. Nie wierzcie kochani w cudowne suplementy, które mają dać Wam zdrowie, piękną sylwetkę i długowieczność. Nie istnieją takie. Suplementy są dobre dla tych, którzy je produkują. Da się na nich świetnie zarobić. Tym, którzy je kupią poprawią co najwyżej na krótko samopoczucie dając złudną nadzieję, że robią coś dla swojego zdrowia. Uwalniają nas od myśli, że może trzeba by było zmienić dietę, poruszać się trochę. Kupienie suplementu jest bardzo proste. Wystarczy pójść do apteki. Namawiają nas do tego piękne, barwne reklamy, w których uśmiechnięci ludzie opowiadają jak cudownie się czują po ich zażyciu. Nie musimy pocić się na siłowni czy klubie fitness. Wystarczy jedna a lepiej dwie tabletki aby uspokoić sumienie i nabrać poczucia jak to wspaniale dbamy o siebie. Im suplement droższy tym lepszy, a my bardziej dumni z siebie.

Czas przestać się oszukiwać! Czas zacząć ćwiczyć!

Najtrudniej jest zacząć, ale jak już zaczniesz to zawsze jest super!

Dotyczy to przede wszystkim samego początku przygody ze sportem. Ale jeżeli spróbujecie obiecuję, że będziesz zadowoleni. Poczujecie się silniejsi, pewniejsi siebie. W końcu jeżeli przebiegliście 5, 10 albo i więcej kilometrów, zjechaliście z czarnej trasy na nartach, ukończyliście triathlon to poradzicie sobie z innymi codziennymi problemami.

Na uprawianie sportu nigdy nie jest za późno. Nie zasłaniajcie się wiekiem. To kolejna wymówka. Nigdy nie mówcie, że jesteście za starzy. sport to zdrowieDookoła znajdziecie wiele przykładów, które zamienią te słowa w zwykłe kłamstwo.  Przeczytajcie o Madonnie Buder, Tao Porchon-Lynch, Tadeuszu Andrzejewskim, Ernestine Sepherd. Niech oni będą waszą inspiracją. Przejdźcie się do parku, albo pobliskiego lasku i zobaczcie ile ludzi tam spaceruje, biega, jeździ na rowerach, uprawia nordic walking. I o dziwo spotkacie ich tam także wtedy gdy będzie trochę za zimno, za wietrznie albo za mokro. Bo tak na prawdę nie ma złej pogody. Pogoda i wiek nas nie ograniczają. Bierzcie z nich przykład. Lepiej dołączyć do uśmiechniętych i zadowolonych, poczuć ból mięśni, który będzie nam przypominał o dobrze wykonanym treningu. Zapewniam, że wasza kondycja i forma będzie rosła. Pokonywane dystanse będą coraz dłuższe, mięśnie sprawniejsze i skóra bardziej napięta, umysł jaśniejszy i optymistyczne podejście do otaczającego świata dużo silniejsze.

Sport rzeźbi i ciało i charakter

To kolejna prawda. Uprawianie sportu uczy nas systematyczności i wytrwałości. Stajemy się skuteczniejsi w pokonywaniu naszych słabości. Lista naszych wymówek topnieje w oczach. Nabieramy pewności, zaczynamy wierzyć w siebie.

Kiedyś byłam na wykładzie, na którym prelegent obiecał, że powie co robić w sytuacjach kiedy nam się nie chce, kiedy mamy doła. Bo są dni kiedy budzimy się pełni energii, kiedy bez problemu zakładamy buty i idziemy biegać. Ale są też i takie kiedy nie tylko nie chce się biegać, ale nawet wstanie z łóżka wydaje się niewykonalne . I jaka jest rada na takie dni, na taki nastrój? Prosta. Trzeba wstać, założyć buty i pójść biegać 🙂 Po kilometrze jest już lepiej, a po całym biegu wracamy zadowoleni i dumni z siebie 🙂 Jeśli będziemy konsekwentni to osiągniemy wspaniałe rezultaty.

Zacznij od dziś! A najpóźniej od jutra 🙂